onsdag 14 oktober 2009

Nu är vi tillbaka

Mycket har hänt sen sist så jag kör en liten summering.

Lördag

Vi fick till ett sökpass med 5 hundar och mattar. Lördagen var Leahs och hon visade verkligen sin uppskattning och tacksamhet storstilat. Hon och Povel hade sedan torsdagen levt rövare och bara haft såå roligt tillsammans hemma hos Joanna så inte fanns det mycket energi över till ett sökpass hos damen. Hon gjorde det hon skulle, absolut! Men den där jävlar anamman man är van att se i söket fanns helt enkelt inte där. Hon åt gräs på stigen och var allmänt oengagerad och loj. Men själva sökarbetet var bra och hon bjöd på ett bra samarbete med figgarna. Så ja, bra men ändå....slätstruket.


Dagens sökgäng


Leah slår klackarna i taket:P


Marie/Ozzy


Marie/Mistra


Kajsa/Nellie


Joanna/Povel

Söndag
Jag fick hem Leah av Joanna och vi tog snabbt bilen till Sorunda där Dexter och "rehab" för mig väntade. Mamma och Pekka lagade god mat medan jag låg mer eller mindre död av trötthet på soffan. En långhelg med partyglada Londonbor tar på krafterna och det dröjer nog ett tag innan jag bjuder hit dem igen;)
Jag öppnade ett brev som kommit till mammas adress där det visade sig att jag hade körförbud på bilen sedan den 30 september pga utebliven besiktning. Oops! Gick in på nätet och tittade efter besiktningstider och hittade EN tid redan dagen efter. Självklart på andra sidan stan men det fick jag ta då alla andra tider var först i början av november och det gick ju inte.

Måndag

Efter att ha tagit lång sovmorgon tog jag med mig Dexter och åkte till besiktningen. Han lyckades charma hela personalen och alla kom fram och ville klappa och hälsa. Dexter själv var mycket intresserad av bilarna som hissades upp i taket och själva maskineriet. När besiktningsmannen hoppade in i VÅR bil och vred om nyckeln och åkte iväg för en testrunda riktigt såg man hur han tänkte "HAN SNOR VÅR BIL!!!" Han slappnade inte av förrän bilen var tillbaka i trygghet och när jag öppnade bakluckan hoppade han in demonstrativt och satte sig på plats innan någon j*vel rent ut sagt tog den igen.
Hur löd domen då?? BILEN GICK IGENOM!!!


Bilar i taket? Konstiiiiigt!


Hmm hur funkar det här då?


Vart ska han med vår bil??!!!

Efter besiktningen åkte vi direkt till SoSu BK där vi mötte Kajsa och Nellie för ett lydnadspass. Vi gick igenom lydnadsettan för att se hur vi låg till och det var nyttigt och blev mer "verkligt" när man satte det i ett tävlingsperspektiv. Det är väl trots allt det vi strävar mot och nog är vi inte allt för långt borta någon av oss. *pepp pepp*
Kajsa gav mig bra tips i linförigheten som jag provade på och det blev genast mycket bättre. Återigen, vad bra det är med träningskompisar!

Tisdag

På morgonen efter jobbet tog jag och Dexter en promenad där vi vävde in en hel del lydnad. Det blev linförighet, ställande under gång och ett par inkallningar. Kort intensivt och superroligt tyckte både jag och Dexter.
På kvällen träffade jag Joanna på Stockholms Södra BK och tränade ännu mer lydnad. Kvällens bästa var linförigheten som kändes riktigt bra och ställandet under gång som vi satte mitt i prick ikväll för första gången utan handtecken eller dylikt. Bara röstkommando och Dexter stannade som han aldrig gjort annat:)
Det tar sig, sa pyromanen!

Inga kommentarer: