onsdag 7 oktober 2009

När vi är här i Sorunda sover jag och hundarna i ett rum som har två sängar. Då vore det ju lämpligt kan man tycka att hundarna ligger i den ena sängen och jag i den andra. Eller i alla fall att åtminstone en av hundarna sover i den andra sängen. Men nej nej. Igår när jag kom hem från födelsedagsmiddagen hos pappa, som för övrigt var mycket trevlig, var hundarna så kelsjuka och mammiga (de fick stanna hemma på gården) att båda två prompt skulle tränga upp sig i min säng. Där låg jag som ett frimärke mellan mina två älskade hundar och inte hade jag varken hjärta eller lust att be dem gå ner heller. Kärlek på hög nivå! Jag skrattade högt åt min pappa som under kvällen beklagade sig över att hans katt sov i hans knäveck varje natt. "Det är så tungt". Han skulle prova att sova i min pyjamas en natt haha.

Idag har vi njutit av friluftslivet här ute. Vi har promenerat, lekt, spårat och städat bilen. Nere vid stranden satte jag hundarna ner och bad dem stanna medan jag sprang och gömde mig. Sen busvisslade jag och de fick leta upp mig. Vi gjorde detta fyra gånger och de var helt vilda av förtjusning. Intressant att se hur de delade upp sig i sitt letande och sökte efter mig självständigt istället för att leta tillsammans. Vinnarskallar antar jag:P Dexter vann alla gånger. Hans vinnarskalle klår till och med min.

När vi kom förbi hästhagen var hästarna helt vilda. Det blåser väldigt mycket här idag och det fick fart på dem. Dexter tyckte att det var väldigt roligt och sprang fram och tillbaka längs med staketet och "jagade" dem. Han har ju lärt sig nu att han absolut inte får vara i hagen och den regeln håller han själv väldigt hårt på vilket är skönt. Farligt vore det ju annars.





















Inga kommentarer: