tisdag 6 oktober 2009

"lediga" idag

Idag är vi på landet och njuter av ledigheten. Leah och Dexter har fått ett varsitt spår samt lite lydnadsträning nere på ridvolten. Det blev två inkallningar var och lite linförighet. Den hunden som inte var "i arbete" fick först sitta på "vänta" vid sidan av lös och sedan använde jag mig av dem i lek som störning. Den "lediga" hunden fick alltså roa sig med en leksak på egen hand i sanden medan jag tränade linförighet med den andra. Det funkade finfint och båda var mycket duktiga. Lite imponerad av att Dexter lyckades hålla fokus på mig trots att jag riktigt såg hur Leah och leksaken lockade som en magnet. Men han fullföljde sin uppgift och fick springa och leka som belöning.
Nu sitter vi inne framför brasan och vilar lite. Dexter har ytterligare ett spår som ligger och väntar som vi ska gå om en stund. Sen blir det födelsedagsmiddag hos min pappa som fyller år idag. Grattis!!!



1 kommentar:

Steph sa...

Åh vad fina de är! :)