lördag 13 juni 2009

Sök

I morse träffades järngänget Joanna/Povel, jag/matte och Kajsa/Nellie på Drottningholm där vi tränade leta gubbe bland granarna. Alltid lika kul! Dagen till ära hade även Nellie tagit med sig husse Tomas som finfin figurant.
Jag som värmt upp på morgonen med att springa bredvid mattes cykel i en halvtimme var alldeles lagom taggad. Dvs taggad som tusan men ändå lite samlad. Vad gäller de andra två hetsporrarna...låt mig säga såhär. De hade nog INTE sprungit bredvid en cykel på morgonkvisten:P Man kan absolut inte klaga på motivationen i alla fall och det är ju faktiskt TOPPEN att vi alla tycker att det är så roligt.

Idag blev det inga kommunsök utan jag levererade 7 stycken raka fina utspring och fint sökarbete ute i rutan. Jag var såå nöjd min prestation efteråt att jag la mig på rygg mellan alla tvåbeningar på stigen och lät mig klappas på magen riktigt ordentligt. Självbelöning kallas det:)
Povel jobbade också snyggt på alla sina skick och hade inga problem med uppgiften men blev lite trött mot slutet vilket resulterade i att han spårade upp sista figgen. Inget konstigt i det då det låg åska och regn i luften som gjorde att det var väldigt kvavt. Det påverkade nog oss alla, utom lilla Nellie förstås som inte har tid att bry sig om sådana oväsentligheter som värme. Idag var hon riktigt het och ville helst bestämma tempot mellan skicken alldeles på egen hand. Efter lite snack två- och fyrbening emellan samlade hon ihop sig och arbetade riktigt snyggt. Rakt på, fokuserat och målmedvetet.
Tre kanonhundar i skogen idag alltså som alla är värda sin vikt i guld!

Tack till Tomas som var med och figgade! Vi tyckte särskilt mycket om din version av "indianen" *fniss*

Inga kommentarer: