söndag 14 juni 2009

Att vara smart...men samtidigt en smula dum

Alltså det här med att simma har jag ju inte riktigt tagit med mig ut i vardagen efter att jag simmade en massa i pool i vintras. Jag undviker istället i största möjliga mån att gå så långt ut i vattnet att jag måste börja veva med benen. Lyckligtvis har vi en annan liten fröken i vår familj som mer än gärna tar sig en runda och dessutom är en vän av ordning. Hon brukar ta hand om mig på de allra bästa sätten och i filmen nedan kan ni se hur hon verkligen anstränger sig för att jag ska bli lycklig. Jag vill så gärna leka med den där stora flytbojen i vattnet men när jag försöker ta den så flyter den iväg från mig!!! Jag vill här passa på att tillägga att det har INGENTING med någon slags osmidighet från min sida att göra utan snarare beror det på vågornas riktning. Faktiskt. Ynklig *host* lite trött som jag är vill jag inte simma ut och hämta den utan låter istället Leah göra grovjobbet åt mig. Det kallas list mina vänner.
Attans bara att vågorna vänder varje gång hon kommer in med den så att bojen flyter iväg igen. Återigen, INTE mitt fel!




Syrran hjäälp!


Vad står på? Jaså en pinne ute i vattnet


Lugnt. Jag fixar!


Tackar tackar

1 kommentar:

Rosso sa...

Alltså, Dexter, det där var du inte speciellt bra på.. Stackars din syrra som närapå dränkte sig för din skull och så klantade du bort bojen!