söndag 19 april 2009

Träningsträff i Hagaparken

Igår hade vi träning med Kajsa och Nellie samt Joanna och Povel i Hagaparken.
Mattarna började med att lägga spår åt varandra och sen fick vi en promenad som var, låt oss säga...energisk! *host host* Alla mattar konstaterade att det var skönt att gå på boxerpromenad så man slapp skämmas:P Efter halva rundan lugnade vi faktiskt alla tre ner oss betydligt och det blev riktigt behagligt för alla parter.

När vi kom tillbaka till utgångsläget satte vi upp en liten lydnadsstation där vi alla filade på diverse lydnadsmoment utefter var vi ligger i träningen idag. Jag var supertaggad, nästan över gränsen och matte fick tips av Kajsa om hur mina belöningar skulle komma för att inte dra upp mig ytterligare. Vi jobbar vidare på det!
Det blev även lite uppletande (för att jag likt Tisla kanonkula skulle tagga ner lite inför spåret) och så fick vi köra en platsliggning. Trots att vi alla tre var sååå sugna på att leka med varandra istället var vi väldigt duktiga och skötte vårt eget. Matte var mycket nöjd med min insats och tycker att jag känns lugn och trygg i platsen.

Min spårning var mycket bättre nu än förra gången. Jag var mer koncentrerad och for inte runt så mycket som sist. Missade första apporten som låg precis på ett krön men tog de andra två.

På måndag går matte och jag av vårat 14-nättersskift(!!) och DÅ ska vi ta tag i lite saker som att t ex köpa riktiga spårpinnar så att vi kan ta det här med spårningen till en lite ordentligare nivå. Jag har liksom kört på leksaker hela mitt liv nu och börjar kunna det. Dags att avancera!!

Povel som är en ovan spårare var kanonduktig och var lite trevande till en början men efter att ha hittat första apporten trillade poletten ner och han fick ner nosen i backen och jobbade fint resten av spåret. Bravo!
Även Nellie jobbade på snyggt med hög noggranhet!


Platsliggning


Cool kille


Träning av ställande under gång


Povel förbereds inför spåret


Som han guidade runt matte Joanna i snyggt


Nellie spårar i något lugnare tempo än vi hetsporrar:)


Min tur!


Nosen i backen och friskt tempo


Glad hund och svettig matte!

1 kommentar:

AnnaP sa...

Jättekul att läsa om er träning och se bilderna. Ni är jätteduktiga och det är så himla roligt att det är fler boxer på väg ut till tävlingsbanorna!

Men hallå, inte KÖPA spårapporter. Jag tror att jag träffar Kajsa i morgon och kan langa över en påse till dig.