måndag 20 april 2009

Cykelpremiär

Läser att det är flera trubbnosar runt om i landet som har börjat cykla med sina mattar och hussar. Det har även vi gjort kan jag nu stolt meddela.
Matte har tänkt på det en längre tid men cykeln stod kvar vid vår gamla lägenhet med ett trasigt framdäck och det har inte riktigt funnits tid att hämta och laga den. Men så i fredags kom det en person jag mycket väl känner igen på besök och hämtade upp oss med bil. Det var husse som skulle hjälpa odugliga matte med att få ordning på cykeln. Gissa om jag blev galet glad av att träffa honom!
Vi åkte förbi en cykelaffär och köpte ett nytt däck och sen vidare till cykeln där det omsorgsfullt sattes på plats medan jag lekte som sjutton med den gamla trasiga däcket. Hmm vem var det som lekte med mig och rullade däcket tro? Det var minsann iiiiiiiinte matte i alla fall. Hon monterade ju däck....eller *harkel harkel* Men man kan säga att hon assisterade både mig och husse. Kastade däck med ena handen och langade skiftnycklar och diverse verktyg med andra så helt oduglig var hon faktiskt inte ändå:)

När cyklen var hel och fin var det bara för oss att rulla. Först gick vi en bit med cykeln men jag var så obrydd så matte provade att sätta sig på cykeln och rulla lite sakta och när inte det heller bekymrade mig så cyklade vi på i lagom tempo hela vägen hem. Inga problem! Jag travade på så fint på höger sida av cykeln ända tills vi stod utanför vår port. Riktigt skönt att få springa av sig den energi jag inte blir av med på de vanliga promenaderna. I framtiden kommer vi cykla mycket till och från jobbet, en sträcka som tar ca en timme att gå enkel väg. Prima ballerina!


Weeee det rullar!!!


Men jag är snabbare


Såhär trött blev jag sen

3 kommentarer:

Carro sa...

Hej!
Ja vi hade otroligt mysigt. Saknar henne redan så jag kommer fömodligen stjäla henne om ett tag igen. Får skaffa mig en hund snarast tror jag, allt blir så mycket roligare då. :) Ha det bra. Kram

Anonym sa...

har inte hängt med här ett tag, men har du och din sambo separerat?

Edvin sa...

Ja det stämmer.