måndag 23 mars 2009

Hästar och sol

Vilken dag!!! Vi har haft så kul här ute på landet så matte hoppade till och med över att sova efter jobbet. Vem vill spilla tid på att sova när man kan tillbringa en hel dag med underbara fyrbenta vänner i solen resonerade hon.
Förutom att leka och fara runt här på gården och på ängarna med matte så har vi varit med när hon ridit ett par ståltassar. Mormor och plast-morfar har nämligen ett gäng med unghästar här på tillväxt som är på väg att ridas in och mormor ville att matte skulle hjälpa till lite. Sagt och gjort.
Vi följde med ner till ridvolten men där var det stopp. Vi hundar fick inte komma innanför staketet och det tyckte jag var taskigt. Framför allt kunde jag inte förstå vad MIN matte skulle göra uppe på de där stora ståltassarna och var inte alls särskilt förtjust. Men jag gjorde mitt jobb i den mån jag kunde när jag nu var förpassad utanför staketet och släppte dem inte med blicken en sekund. Som en staty stod jag där redo att gripa in om något skulle hända.

Vid ett tillfälle när vi var på väg tillbaka till stallet med den ena ståltassen boxade jag den faktiskt på mulen med min nos bara för att markera att han skulle ta det väldigt piano med min matte. Men morsan som ska vara så väldigt självständig jämt och ständigt uppskattade inte min gest utan tyckte att jag skulle hålla mig undan. Tacka vet jag Malin (Rufs matte) som hade vett att tycka att jag var modig i alla fall!!!:)

När pärsen var över och matte kom ner på marken igen välkomnade jag henne med stora famnen! Tur att hon har mig som bryr sig så mycket om henne va? En kille att lita på, det är jag det:)


En riktig trotjänare


Stor och stark


Med blick som en hök vakar jag över min matte


Och kommer när hon ropar


Leah är det också fart på


full gas


Gasellen Dextöööör


På stallbacken


3 gringos på väg ner till ridvolten


Domino 4 år


Pontiac 3 år


Här står man, maktlös


Ridturen snart avklarad


"matte matte du fååår inte skrämmas sådär!"


Det här är alltså jag dårå


Vilken sötnöt!!!


Vår älskade skorpa


Vogue nästa??


Kalle Anka nästa...Goooooofy!!!

Inga kommentarer: