onsdag 17 december 2008

Idag har vi julpyntat lite och jag berättade för Dexter om hur man gör sig av med en julgran på 20 timmar . Dessvärre blev tvåbeningarna så förtjusta i sin alternativa julgran från förra året så de återanvände den istället. Alltså...ingen julgransplundring för mig och Dex.


Mysigt blir det

Varje kväll den här veckan när husse kommit hem från jobbet har vi gått ut i mörkret på först en promenad där Dexter får bära en väska med lite vikter i för att bygga mer muskler. Sen får Dexter och jag sitta på vänta medan husse springer iväg långt ut i den svarta skogen och gömmer sig. När det gått ett tag säger matte åt mig att söka upp husse. Vadå tänker jag? Har han tagit sig ut dit får han väl rimligtvis hitta tillbaka på egen hand. Men nu råkar jag veta att husse knappt hittar sin högerhand fast den sitter fast på armen så jag ställer upp och springer och hämtar honom. När flocken är samlad igen är det Dexters tur att jobba. Matte har nämligen innan promenaderna lagt ett spår till honom som han får gå. Och ja, det är tur att han har en nos värd namnet för annars skulle de där leksakerna som hon lagt ut vara borta för evigt. Hon glömmer vart hon har gått så fort hon tagit ett extra steg. Nu gastar hon här i bakgrunden att det faktiskt inte är så lätt för henne att hitta "minnesmärken" att gå efter när det är kolsvart. Jag vet inte jag...vi hundar har i alla fall inget problem med mörkret så jag har lite svårt att sätta mig in i hennes situation:P

Efter den här rundan är vi skönt trötta och goa i kropparna och knopparna och såhär såg vi ut idag när vi fått mat och dusch.





1 kommentar:

Anonym sa...

Goooskitar är just vad ni är!!!! Kram från Ruf och Malin