tisdag 16 december 2008

Dexter x 2

Vi kom nyss hem från Povel. Han har varit lite krasslig och haft hosta en tid så det var ett tag sen vi slog våra kloka boxertrynen ihop. Efter nyår ska tvåbeningarna åka på semester UTAN oss! Vad nu det blir för semester? Lämna halva familjen hemma på det viset. De lär väl inse sitt misstag redan på planet men då är det för sent. Vi har faktiskt andra planer!

Jag har lovat bort mig till Blessie och där ska jag vara fullblodig gårdshund med allt vad det innebär. Lillefjant som inte ska springa lös hur som helst ännu ska däremot troligtvis få tillbringa de två veckorna hos busbrorsan Povel och hans snälla familj:) Så idag åkte vi dit och kollade ställningarna, det var ju ett tag sen de sågs och mycket kan ju hända med alla hormoner som far omkring i deras tonårskroppar. Men som jag redan visste var det inga som helst problem. Povel var lite (*host host* EXTREMT) glad och entusiastisk bara till en början och Dexter blev som en gammal gubbe i Ferdinand-kostym i jämförelse. Han blev nog lite skärrad över uppvaktningen och försökte låtsas som om Povel inte fanns överhuvudtaget. Men med hjälp av kompostgaller och lite insatser från tvåbeningarna så landade Povel till slut på Dexters energinivå och då var det som att trycka på en knapp. Tjoho sa Dexter, NU kan vi leka Toker!


Grabbarna grus


Povel


Bustrollen


*Visk visk*


Ska vi brottas sa du?


Brottningsmatch i kökssoffan är bäst!


Aj, inte mitt ben!


Man ska leka snällt brorsan


Jag fick också leka med Povel


Va?!! Sitter du ner och kissar??

Inga kommentarer: