tisdag 1 juli 2008

Bilmeck hos Simonetti

Det var Ruf-dag igår som jag skrev tidigare. Nu förtiden blir jag inte så hysteriskt uppspelt när vi kommer in på hans tomt längre utan vi hälsar först och sen brukar jag rota fram ett ben han har gömt undan och lägga mig och gnaga lite på det istället för att rejsa runt. Jag känner mig riktigt hemma där nu och är så trygg i att jag träffar Ruf mest hela tiden så vi behöver liksom inte panik-leka. Dexter och Ruf däremot lekte som tokiga, de gillar verkligen varandra de där två. Vi hade tagit med oss vår nya tunnel och den blev brutalt tillplattad på ett par ställen när Ruf försökte komma åt Dexter som låg och lurade därinne. Medan vi fyrbeningar gjorde våra bestyr var Rufs husse Robert superduper jätteunderbar och hjälpte oss att laga vår bil som hade börjat gå sönder på alla möjliga ställen. Vi är såå tacksamma Roberta!!

Efter en stund gick matte och Malin med oss ut i skogen och då var jag med och lekte lite grann. Mitt sår på benet får luftas och hålls under uppsikt när jag är lugn och sover osv men när vi är ute så får jag ha det lindat så att det inte ska komma in en massa smuts. Det ser bättre ut idag och förhoppningsvis slipper jag den där jobbiga tejpningen på benet inom en snar framtid.


Rättvis dragkamp?


Roberta meckar


Swosch


dubbel-swosch


yeee haaa


Ruf och Dexter plaskar


Också ett sätt att bada på


Malle är en grym "koppelhållerska":)


Snyggo-patrullen!

Inga kommentarer: