måndag 24 mars 2008

Påskafton

Dagen inleddes med att matte och jag åkte iväg på min första officiella utställning och tack vara min skönhet samt proffsiga handlers i form av Marie och Ingrid gick det jättebra för mig. Tack snälla ni för att ni visade mig så fint för med mattes hjälp kommer jag nog inte långt:P Det blev en ganska lång dag på utställningen och trots att det var kul att träffa ett gäng med kompisar och roliga tvåbeningar samt att jag fick ett fint pris *stolt* visste min glädje inga gränser när vi väl kom hem igen och jag fick sträcka ordentligt på benen. Men vi blev inte långvariga hemma. Det blev bara en snabbrepa i parken och en snabbis hem för att hämta upp grabbarna i familjen och sen bar det av i bilen igen. Jag tyckte att jag hade suttit stilla nog för den dagen men skönt nog blev inte heller bilturen särskilt långvarig. Bakluckan åkte upp och jag insåg snabbt att vi var hemma hos Ruf. Toppen! Jag sprang före resten av gänget upp till huset och blev mött i dörren av busbrorsan. Helt underbart kul som vanligt. Hans matte Malin var med oss på utställningen hela dagen så jag hade ju känt hans närvaro på något sätt, typ i näsborrarna, men det är såklart alltid bäst att träffa hela honom och inte bara hans doftpartiklar. Husse och Dexter gick in och bänkade sig i soffan medan jag, Ruf och våra mattar gick ut på en skön bensträckare. Vi busade först en del men sen fick tvåbeningarna för sig att vi skulle tränas lite också så vi fick gå en lååång sträcka i skogen lösa bredvid våra mattar på kommandot nära. Det var jättesvårt att hålla sig i skinnet när jag hade busbrorsan bara några meter framför mig men vi klarade det ändå galant båda två. Belöningen kom när vi kom fram till hundängen och först fick sätta oss bredvid varandra och sen efter ögonkontakt med tvåbeningarna fick varsågod till lek. Lycka!!!

När vi kom tillbaka kom Dexter ut och lekte en liten stund med oss på gräsmattan och sen gick vi in och väntade på att Rufs husse Robert skulle komma. När han hade gjort det åt tvåbeningarna middag medan vi fyrbeningar lekte och gosade om vartannat. Och påskafton som det var så fick vi påskpresenter alla tre! Ruf och Dexter var väldigt nyfikna på varandra och tycks tycka om varandra en heeel del. Det verkade nästan som om Dexter var en magnet som Ruf inte kunde motstå för han drogs liksom till honom hela tiden. Och det är ju precis som det ska vara, vi är ju en flock nu kan man säga. Första gången de sågs kände jag mig dock tvungen att uppfostra Ruf ordentligt så han var på det säkra med hur man skulle umgås med en sån liten parvel och sen passade jag på honom som en hök så att han inte var för påflugen på "min unge". Det var han ju inte heller men det är bäst att ta det säkra före det osäkra. Nu känner jag att jag kan slappna av och att vi tre fungerar precis lika bra tillsammans som vi två gjorde innan Dexter kom. Skönt!


Det där repet är alltid lika roligt


Dexter och Ruf busar


Han hittade en tuggring som han snodde åt sig


Och tog med till husse


Hos oss sitter tvåbeningarna på golvet;)


Liten...


...lite större


Dexter gillar att sova på, under och mellan soffkuddar


Vart tog han vägen? Titta noga


Där!


Biabädden blev också godkänd


Golvet dög även det


Liksom knopp mot knopp med Ruf


Vi "lite" större vovvar har ju redan listat ut vilken plats som är allra bäst

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur mysigt som hälst!!!! kram på era snulisar!!! kram Ruf & Määrit

Anonym sa...

Härligt det ser ut..=)Jag har en sharpei flicka som heter Ebba..läs gärn a om henne på min blogg =)
http://petersson84.blogg.se