tisdag 25 mars 2008

Hemma hos min tvåbenta morfar

Vi var där i söndags och mös nästan hela dagen. Vi gick bla på en riktigt långpromenad i solen tillsammans med mina tvåbenta brorsor och morfar och det var verkligen härligt. Dexter stannade hemma i huset som vanligt när det är dags för långsträckorna, undrar när man kommer ha någon nytta av honom egentligen;) Närå, han är jätterolig att busa med men han orkar bara inte med att gå så långt än. Ska bli kul att se om han blir lika snabb som jag när han blir större.
Vi lekte även på tomten där Dexter plurrade i dammen hoho. Han trodde att man kunde gå på vattenskorpan den dummern. Själv har man ju gått på den niten ett par gånger redan så jag höll mig torr om tassarna. Husse däremot verkar inte vara fullärd än för han plurrade han med när vi var ute i skogen och gick. Hela skon blev full av lera hihi.

Efter promenad och lek så var matte, jag och Dexter megatrötta så vi tog igen oss lite på kökssoffan medan maten blev klar. Skönt att bli ompysslade så:) Matte läste tidningen för oss och vi lyssnade halvhjärtat mellan snarkningarna. Det var som att lyssna på en saga kan man säga...sövande.

Tack för en trevlig söndag morfar!

Ps. Klicka som vanligt på bilderna om ni vill se dem större


Busfrallan spelar besegrad


Men så fort man vänder ryggen till kommer han farandes med tänderna i högsta hugg


Det gör ont när du bits!


Jag hittade ett guldfynd


Dexter på väg ner i plurret?


Nej då, attack på mig istället


Liten men tuff


Don efter person - klart grabben ska ha en liten pinne


Världens lyckligaste


Lite på efterkälken men lycklig han också


Vad ska vi göra husse?


Söndagsmys på kökssoffan


Det såg så skönt ut att jag valde att delta


Lycka är att ha en kompis


Funkar bra som huvudkudde också

1 kommentar:

Ozzy sa...

Åh vad ni verkar ha mysigt! Tror du jag får träffa Dexter nån dag? Fast jag är så busig och intensiv hela tiden? *ler lite fint sådär*
kramkram

(jag saknar dig!!)