måndag 10 september 2007

Sök

När vi var på gotland träffade vi två trevliga tvåbeningar som har glädjen att dela sin tillvaro med en varsin trubbnos. Det var Ann med Tassa samt Monica med Niro. De berättade för min matte att de brukade träffas och träna sök tillsammans med ett tredje ekipage, Karin och Lollo. De var så snälla att de bjöd med oss att träna med dem...eller nåja...matte kanske bjöd in sig själv snarare:)
Hur som helst träffades vi i fredags på vår brukshundsklubb och gav oss ut i skogen. Vi hundar fick först sitta fastbundna vid varsitt träd medan tvåbeningarna traskade omkring bland träden alldeles själva. Jag som är en ganska självständig tjej tyckte inte att det var så jobbigt fast än det var en helt ny skog utan väntade snällt på att matte kom tillbaka. Jag har ju lärt mig att hon alltid gör det...kommer tillbaka alltså så det är ingen idé att oroa sig.

Jag var först ut. Matte kom och hämtade mig och så ställde vi oss på stigen och tittade ut i skogen. Jag såg något röra sig i där ute och visade matte att jag ville kolla vad det var. Efter att ha fått kommandot sök kastade jag mig ut i skogen där jag hittade en av tjejerna! Jag blev såklart glad, kanske lite för glad. Jag råkade nämligen ge monica två fläskläppar (vid två olika tillfällen) Förlåt Monica, jag ska försöka ta det lite lugnare nästa gång.
Tydligen har jag ett högt "figurantintresse" och hög motivation. Matte säger att det bådar gott inför framtiden.
Jag gillar verkligen den här leken och det var härligt att få hänga med Niro, Lollo och Tassa i skogen. Hoppas det blir snart igen!

Inga kommentarer: