måndag 10 september 2007

Boxerspecial Tyresö

Jag har varit på utställning igen. Även denna gång utan placering. Så här löd kritiken:

Feminin tik. Mörka ögon, ögonränderna kunde vara stramare. Ganska bra djup och bredd i nosparti. Aning stora öron. Ädel hals, kunde vara stramare. Ganska välkroppad. Markerat förbröst. goda vinklar. Bra päls, färg och teckning. Rör sig ganska vägvinnande. Trevligt temperament. Välvisad.

Nu ska vi vänta med att ställa ut mig tills jag har vuxit till mig lite. Så får vi se vad det blir av det hela. Tack Marie för att du hjälpte till och visade upp mig! För mina syskon gick det lite bättre.
Ecco fick en fjärdeplacering. Ruf blev 2:a med HP i valpklassen och placerade sig sen 4:a i konkurrensen. Ettan blev också hon 2:a med HP i sin klass och blev sen reserv i konkurrensen.
Vi fick alla tillsammans HP i både uppfödargrupp och avelsklass.

Efter utställningen blev vi alla hembjudna till Enya(morsan) där tvåbeningarna åt god mat och vi hundar röjde järnet i vardagsrummet. Det var precis som förr, när vi fortfarande bodde hos Ingrid, bara att vi alla var något större nu:) Himla kul var det. Jag och matte följde sen med hem till Ruf där vi fortsatte leken till sent på kvällen. Både Enya och Ruf somnade efter ett tag men jag vägrade. Jag tänkte som så att somnar jag nu så tar ju allt det roliga slut. Och det ville jag verkligen inte.
Till slut tyckte matte att det fick vara nog. Hon tog upp mig i famnen och vägrade släppa taget om mig. Då tog det bara några sekunder och sen sov jag också som en stock.

Tack allihopa som var där och förgyllde dagen. Tvåbeningar som fyrbeningar, vi hade jättekul ihop, eller hur?

Inga kommentarer: