måndag 9 juli 2007

Välkommen till min blogg!

Jag är en strålande söt boxertjej på dryga 3 månader och mitt vackra namn är Enchanter´s Enyas Elektra, stiligt värre va?! Konstigt nog envisas alla tvåbeningar jag träffar med att kalla mig för "Leah". Jag försöker få dem att förstå att jag faktiskt inte heter så genom att ibland helt enkelt strunta i att komma när de ropar på mig men de fattar ändå inte.
Jag kanske får ta och kapitulera snart iaf. Det känns som om det inte går att lära dem nånting och dessutom blir de så himla lyckliga när jag lyssnar till Leah och ger mig en massa klappar och godis. Jag menar...vem kan motstå det?

Jag bor med min matte och husse i en lägenhet i stockholm. Lyckligtvis ligger den på bottenplan så jag har nära ut till toan (innergården) Matte har sagt att det inte alls är någon toa utan att jag måste vänta tills vi kommer ut på gatan. Jag säger då det, prova själva att hålla er med en så liten blåsa som min. Stört omöjligt!

När vi är ute och går måste jag ha ett snöre (kallas visst koppel) fastsatt i mitt halsband. Vet inte riktigt vad jag tycker om det. För det första så kan jag ju inte gå dit jag vill och för det andra måste jag gå så nära den som håller i snöret att han/hon snubblar på mig hela tiden. De säger att jag måste lära mig att se mig för men vadå? Det är ju dom som snubblar på mig! Och vill de inte släppa mig lös kan de gott ha att jag hänger dom i byxbenen;)

Nu har allt skrivande om promenader gjort mig kissnödig. Får se om matte hinner fatta det innan det är försent. Annars blir det hallgolvet!

2 kommentarer:

mormor sa...

Hej Leah!

Äntligen kan vi följa dig och dina upptåg varje dag och inte bara när du är här i Sorunda och hälsar på.

I kväll ska jag visa Blessie din sida. Vi får se om hon är intresserad, vem vet, hon kanske är jättenyfiken trots sin "avmätta stil".

Kramar från mormor!

malin sa...

Hej syster yster! Du e bra på att skriva och berätta tycker jag. känns bra att jag kan låna min tvåbenta mammas dator och skriva o prata med dig!!! Hon säger att vi kanske ska träffas snart,jätte kul tycker jag!!! jag håller med om namnen, Ingrid hade ju gett oss så fina namn. jag har börjat ge mig så jag lyssanar ganska bra till Ruf numera. Som sagt de blir ju så glada och så får man godis klappar och pussar det är ju ganska mysigt!!! Jag har lekt med Mamma Enya hela helgen så jag är helt slut, det är nog hon med för jag var nog lite jobbig tyckte hon emellanåt! vi hörs snart!! kram Ruf