onsdag 11 juli 2007

Det är något på gång

Igår när vi åkte iväg med bilen trodde jag förstås att vi skulle till landet i vanlig ordning. Men när vi var framme och bakluckan öppnades luktade det inte alls som på landet. Det luktade...HUND! När jag tittade ut såg jag mycket riktigt jättemånga hundar men de sprang inte runt och viftade på svansen och fjäskade som jag började göra. Istället verkade de vara väldigt upptagna med sin husse eller matte ute på nån gräsplan. Det var tydligen väääldigt noga med att jag inte sprang fram och störde så jag antar att det var något viktigt de höll på med.

Husse och matte började prata med en man där och jag är ganska säker på att de pratade om mig för de tittade åt mitt håll misstänksamt många gånger. Jag hörde inte allt de sa för jag var lite upptagen med att undersöka en påse grillkol som stod på golvet men några ord jag snappade upp var: "brukshundsklubb" och "mycket aktiviteter".
Jag förstod inte ett jota men matte verkade iaf himla glad och uppspelt.

Sen gick vi runt och tittade på alla gräsplaner och hundar och jag måste nog säga att det verkar vara ett helkul ställe att vara på. Efter att vi tittat runt ett tag var det dags att åka hem. Jag ville helst stanna kvar men matte och husse lovade att vi skulle komma tillbaka många gånger så jag gav med mig till slut. Det är iaf den officiella versionen. Egentligen blev jag så in i bomben rädd för en hund som skällde ut mig efter noter när jag råkade gå för nära hans bil. Efter det kändes det rätt skönt att få hoppa in i bilen kan jag väl motvilligt erkänna.
Men det stannar mellan oss!

Inga kommentarer: