måndag 16 juli 2007

Hosta och bad

Nu är det så att jag har haft en himla hosta ett tag. Matte och husse har inte vetat vad det var riktigt så idag ringde dom till min uppfödare Ingrid som talade om för dem att jag nog hade fått kennelhosta. Matte blev himla rädd först men Ingrid berättade att det inte var farligt utan att jag bara skulle ta det lugnt ett tag och äta hostmedicin. Det tråkigaste är att jag inte får träffa några andra hundar tills jag är bättre men när jag blir det...då ska jag få träffa Ruf igen, det har jag blivit lovad:)
Vad bra hon är min uppfödare som kan så mycket saker!

Annars har jag varit hos mattes pappa idag på middag. Eller dom åt, tro inte att jag fick nåt..hmpf!
Han har iaf en liten damm på tomten som jag var tvungen att undersöka och just när jag stod där som bäst och tittade ner på botten så dratta jag i. Jag blev bra snopen och mäkta irriterad när tvåbeningarna bara skrattade åt mitt missöde så jag hämnades genom att ge matte en riktig björnkram innan jag hade skakat av mig vattnet:D Skrattar bäst som skrattar sist!


Leah innan plurret

4 kommentarer:

Anonym sa...

Krya nu på dig Leah. :) Och du vet väl att det är obligatoriskt att alltid björnkrama matte OCH husse då man badat. Se till att dela med dig av din vattenglädje..... Kul med en liten Enya unge på nätet, vi kommer allt att spana på er... :)

Ulrika sa...

Nämen Leah, nu får du se till att bli frisk igen! Det är ju sommar, då ska man inte gå omkring och hosta för tusan ;-)

Godisspåret är busenkelt att göra :-) Jag brukar göra ungefär 50 meter till Ewert nu såhär i början. Vid starten stampar jag lite extra och sedan lägger jag gott och mjukt godis (typ korv, leverpastej, kyckling, ost, osv)i varje fotsteg. Lite knöligt att göra i början men jags ka förklara så gott det går ;-)
1. Du tra ett steg 2. Lyft på hälen med foten du har längst bak 3. Droppa ner en godis i ditt fotspår (EJ utanför, hunden ska bli belönad för att den luktat i ditt fotspår och ingen annanstans) 4. Ta ett till steg 5. Lyft hälen på din fot som ännu ej flyttats från marken och droppa ner en godis i fotsteget.
Kanske förklarade onödigt tjorvigt men egentligen är det simpelt. Glöm bara inte att lägga någon form av markörer längs spåret så du vet hur det går. Jag brukar göra raka spår men när han blir säker på dem så kan man börja göra det svårare.
Det finns många olika sätt att börja spår med sin hund, vissa är emot godisspår medan andra tycker att det är jättebra! Jag tycker hunden blir väldigt noggrann i spåret och har gjort likadant med Dimon när vi började spåra.

Ha de gott och krya på Leah-vovven!

Anonym sa...

Hej Leah.
Du får komma och bada hur mycket du vill, men du måste krya på dig först.
Hälsa matte

Anonym sa...

Hejsan! Vilken fin liten boxertjej ni köpt! Vi har följt kullen lite sen de föddes. Vi har också en boxer från Enchanter's. Kolla gärna in vår hemsida! Lycka till! Hälsningar Linda, Johan och Kingston( Enchanters Pärlans paddy)