måndag 17 maj 2010

Så var det dags att borsta av sökvästen från allt damm den samlat på sig och ge sig ut i sökskogen. En som direkt var med på noterna när väskan packades var förstås Dexter. Oj vad glad han blev!
Vi åkte till Södra BK där vi mötte upp Joanna/Povel, Kajsa/Nellie, Marie/Mistra, Bianca/Blair och Filippa/Ester. Alltid kul med nya bekantskaper!
Dexter fick göra ett par vindövningar och sen några vanliga skick. Han var övertänd och tog slut på sig själv ganska fort vilket kanske var en av orsakerna till att han tog ner nosen i backen och delvis spårade de dolda figgarna. Hur som helst hade han fin energi, enorm glädje och så har grabben skaffat sig ett ordentligt tillkämpande under vintern. (Se där, då är inte min kroniska muskelbristning i axeln helt förgäves med andra ord;)) Han har tidigare gillat att bufflat och brottas med figgen samtidigt som han kampar men nu ville han bakåt och ÄGA sin sak. Bra!

Efter söket åke vi förbi klubben där vi körde en platsliggning och ett par budföringar var. Jag undrade lite över platsen då jag inte ens kan minnas när jag gjorde en senast. Var det ett år sen på tävlingslydnadskursen?? Det var i alla fall väldigt länge sedan och dessutom löper Nellie och Dexter friade förstås storartat.
Man kan inte annat än att misslyckas eller hur (och Dexter och Nellie-valpar skulle väl alla vilja ha hehehe:P) så jag låtsades som att vi tränat på det här hela vintern. Och vad stolt han gjorde mig min prins. Han låg lugnt och stilla fulla tiden ut och jag kunde gå en bra bit bort och upp på en kulle i en "skogsdunge" medan han låg och kikade nyfiket på vad jag hade för mig och verkade helt glömma bort Smellie för ett par minuter. Duktiga killen!

Jag fungerar ju så att jag måste träna i ett sammanhang för att hålla motivationen uppe. Med andra ord är jag väldigt beroende av träningskompisar för att det ska bli något gjort. Har jag inte den dragningen stänger jag av alla tävlingsambitioner och lever ett härligt hundliv på andra sätt istället. Men så räcker det med en träningskväll såhär så får jag blodad tand igen och vill träna hela hela tiden! Sen jag flyttat från stan och har dubbelt så mycket att göra blir det ju svårare att få ihop det med alla. Tur att kvällarna är längre nu så jag hinner lite mer på kvällarna. Då kanske det inte blir kattskit av det här ändå.




Marsch


Dexter kaskadspyr(?!!) haha


Fartig kille


Prinsen


Platsliggning


Duktiga vovvar


:)

Innan hemfärd gav vi oss på ett försök att ställa Dexter med lite schvung i kroppen. Marie gjorde ett bra jobb med retning.


Snyggingen bröstar upp sig

1 kommentar:

Monica sa...

Härligt att du är på G igen, Jessica! och... det finns alltid tid till det som är roligt!
Din prins och din prinsessa är såå fina!
Kram från oss tre
Monica, Niro & Dante