onsdag 18 november 2009

Pyssel i Sorunda

Vi är i Sorunda igen och pysslar med diverse saker. Leah har haft "valpar" men har så smått börjat komma tillbaka till verkligheten och Dexter är i sitt esse. Han verkligen älskar att vara här ute! Ludde växer och är en underbar individ. Go, glad och okomplicerad. Honom har Dexter däremot inte mycket till övers för och ignorerar honom i största möjliga mån. Leah däremot är en glad och lekfull "mamma" åt honom.
Idag har jag klyvt ved, bytt lampor på bilen och rivit en utbyggnad på vedförrådet som inte bara var onödig utan också ganska gräslig. Jag och kofoten hade ett bra samarbete och utbyggnaden är nu ett minne blott. En del umgänge och promenader men hundarna har det förstås också blivit.
Nu har jag precis sagt hej då till min kompis Marcus som är en gammal granne som fortfarande bor här ute och nu alltså kommer bli granne med mig igen. Han kom förbi med en aladdinask som inflyttningspresent och vi pratade om allt roligt vi ska hitta på framöver. Känns riktigt bra att flytta tillbaka hit:)


Sötnöten Ludde


Med en lång nos


Grabbarna


Morgonbus


Och lite gos


Dexter med kär leksak


Ludde hittade en pinne


trädgårdspyssel


Vedklyvning


Med nyfikna hundar


Utbyggnaden på vedförrådet


Efter en omgång med kofoten. Nästa steg är att sätta upp "staket" längs med långsidan och ett vind/regnskydd.

Inga kommentarer: