onsdag 10 juni 2009

Fartfylld söndag

I söndags bjöd Nellies matte Kajsa och min matte in medlemmarna i Ölo till boxerpromenad i Hagaparken. Något som visade sig vara väldigt trevligt och en bra början på förhoppningsvis många fler aktiviteter i vårt lokalområde.


Ett härligt gäng!


Skönt att svalka sig


Roligt med många trubbnosar på en och samma plats


Kajsa med mig och Nellie


Efter promenaden hakade vi på Kajsa och Nellie som skulle till Järfälla och titta på Anna och Buffy som tävlade (BSL3). Jag fick inte se så mycket av tävlandet men matte sa att det var kul att titta på och att Buffy var himla snygg och duktig trots att hon nog hellre ville vara hemma och bädda i lyan (samma syndrom som Leah råkade ut för, tur att man är grabb:P)
Väntandet i bilen gav utdelning för efter ett tag kom tvåbeningarna tillbaka och jag fick sträcka ordentligt på benen på en stor äng tillsammans med Nellie. DET var härligt kan jag tala om! Jag gillar att hänga med Nellie. Hon ger mig precis all den uppmärksamhet jag vill ha (och självklart också förtjänar) och hon boostar mitt ego till max varenda gång vi ses så att jag kan sväva uppe bland molnen med trubbnosen i vädret tills vi ses nästa gång.


Nu kör vi!!!


Två fladderläppar


Nellie tar täten


Jag kastar in en extra växel


Och så är jag om


Men allra bäst är ju att springa tillsammans

Dagen var inte slut här. Matte och jag åkte hem och vilade någon timme och sen bar det av i bilen igen. Det gäller ju att utnyttja dagarna! Nu skulle vi till Drottningholm och möta upp våra träningskamrater för ett sökpass. Dagens skörd med ekipage var jag/matte, Joanna/Povel, Kajsa/Nellie och ett nytt ekipage som vi raggade upp på boxerpromenaden - Marie/Mistra. Mistra sökte för första gången och som hon sökte sen! En riktig naturbegåvning var hon och det verkade som om både hon och matte föll pladask för grenen. Riktigt kul med fler glada träningskompisar.
Vi andra presterade efter omständigheterna (3 veckors uppehåll) hyfsat bra. Jag och Povel gjorde ett varsit kommunsök och sökte av större delen av rutan på ett och samma skick men bortsett från det jobbade vi målinriktad och rakt mot figuranten. Även Nellie tog fart efter att hon skakat av sig den värsta ringrosten. Det våra mattar inte visste då, men fick reda på när vi var klara med träningen och ytterligare en tvåbening kom åkandes med sin hund i bilen, var att precis där vi hade haft vår ruta hade hon lagt ett viltspår!!! Så jag vill verkligen ge kredd och en klapp på axeln till alla oss hundar som trots detta motstod frestelsen och höll oss till vår uppgift! (nåja...i stort sett iaf)

Ja ni...exakt SÅ ska väl en riktig hunddag se ut!


Over and out

/Eder bengbula

1 kommentar:

AnnaP sa...

Jättekul att ni kom och hejade : )
Och stor eloge till er som hittar på trevliga medlemsaktiviteter i ÖLO. Det är kanonbra initiativ!