söndag 22 mars 2009

Jag har inte fått in hänget på det här med att skriva än

Morsan tjatar, syrran tjatar...när ska du skriiiiva Dexter??!!! Räcker det inte med snygga bilder undrar jag? Lite ögongodis kan väl aldrig vara fel? hehehe. Aj, där fick jag en duff på tassarna av morsan som säger att man ska vara ödmjuk! *host host* Vad har vi gjort då nu när matte äntligen blivit frisk och faktiskt är dräglig att umgås med igen. Jo, vi har börjat på kurs hos Johan. Vi missade första gången eftersom morsan var sjuk men nu i onsdags var vi där. Jag skötte mig väldigt bra om jag får säga det själv...*inväntar eventuell duff på tassarna igen*...nää ingen duff, det måste betyda att hon håller med. Vi fick gå runt, runt och möta varandra utan att hälsa eller dra mot varandra och det klarade jag bra. Vi tränade även på mitt paradnummer "nära" med extern belöning (se video i tidigare inlägg nedan) och jag och matte fick en hel fotbollsplan att vara på så att jag kunde sträcka på benen ordentligt när jag tog mina ärevarv. För det är faktiskt så, jag BEHÖVER verkligen utrymme när jag är ute och far. Mig klämmer man inte in var som helst inte:) Sen har jag ungefär lika långa ben som en häst också och energi för ett helt travstall (mer hästarna då-inte själva stallet). Gud vad jag svamlar...jag är lite ny på det här med att blogga så ha tålamod kära vänner.

Förresten missa inte att Johan kommer hålla ett par kurser för BARA boxrar nu i vår. Gå in på Svenska boxerklubben Ölo för att se om det kan vara något för just dig! LYX!!!



I fredags morse efter jobbet åkte jag och matte till klubben och tränade lite. Det var länge sen vi var där så vi försökte mest samla ihop oss och körde lite kontaktövningar och trixade på med klickern som matte har börjat använda allt flitigare på mig. Efter ett tag kom det massor av bilar med skällande hundar i och då tyckte jag att matte kunde stå där och klicka ensam, Mitt fokus var inte längre på henne. Matte var inte så ledsen för det eftersom det var väldigt längesen vi var där och hon hade räknat med att jag skulle vara lite spretig. Vi fick till några bra övningar i alla fall till slut och tydligen är hon bombsäker på att min nyfikenhet på omgivningen kommer stillas ju mer vi är där. Fint så.


Lejonkungen


På promenaden efteråt hittade jag en pinne värd namnet


Funkade finfint att ha dragkamp med


och god att bita i var den också

I lördags åkte vi och träffade nya supertrevliga träningskompisar ute på Drottningholm. Kajsa och Nellie. WOW säger jag bara, vilken tjej Nellie är!!! Jag blev alldeles knäsvag. Snygg, rolig och alldeles underbar *kär* Efter att mattarna hade lagt våra spår gick vi på en promenad tillsammans och vi fick även röja runt i skogen en stund. Swisch!!! Så fort sprang vi:) När vi blev trötta hittade vi en snöplätt där vi svalkade oss lite.


Här hade luften gått ur oss lite

Sen var det dags för spår och det var ett bra tag sen jag gjorde det sist. Men inte hade jag glömt hur man gör bara för det utan jag löste uppgiften bra. Jag fick även gå ett spår gjort av Kajsa och det var första gången jag gick någon annans spår än mattes. Även det löste jag efter lite vilse i pannkakan-lek. Nu är vi supertaggade att spåra mer mer MER! Tack för trevligt och inspirerande sällskap tjejer!


Arbetande boxer


Trött efter lek och arbete

Var är vi då i almanackan...just det söndag. Idag har vi varit på klubben med Joanna och Povel och spårat och tränat diverse saker. Jag fick träna på mina lägganden med klickern och ta mig tusan om det inte börjar arta sig:) De flesta på kursen i onsdags fick bakläxa på att vi hundar faktiskt ska kunna lägga oss utan hjälp av mattes/husses hand nere i backen och det har matte tagit till sig. Fort ska det tydligen gå också tycker hon så nu duger det inte längre att masa sig ner med en skinka i taget. Men det var riktigt roligt för jag upptäckte att ju fortare jag la mig ner desto fortare fick jag min belöning.

Imorgon bitti träffar vi Kajsa och Nellie igen för ett spårpass!

Och nu...


Zzzzzzz

Inga kommentarer: