torsdag 4 december 2008

Snyggo-dags

På lördag är det dags för en sån där skönhetstävling igen. Det var väldigt längesen för mig och Dexter har aldrig varit på en sån i hela sitt liv. Egentligen skulle han inte få åka nu heller men han har återhämtat sig så snabbt så det är lugna puckar. Nu får han promenera i en timme och tvåbeningarna springer med honom i intervaller. Igår sa de på sjukhuset att vi även kan börja släppa honom fritt i korta stunder (ingen lek med mig ännu dock) och han simmar ju 2 ggr/vecka plus treadmill 1ggr/vecka så nog ska han klara några varv i ringen:)
Nu kom vi precis hem från affären där matte köpte fina halsband och koppel dagen till ära så att vi kan glänsa extra mycket.


Nya fina halsband och koppel


Jag fick silver


Och Dexter fick guld

Igår gick vi ett varsit spår på förmiddagen och jag måste erkänna att den entusiasmen Dexter visar inför den uppgiften är svår att slå. Man blir alldeles varm i hjärtat alternativt matt. Och duktig är han också! Jag var också duktig men inte lika sugen idag. Å andra sidan hade jag jättemycket störningar runt omkring för det kom ett helt hunddagis som skällde ut halva skogen. Då är det inte lätt att koncentrera sig alla gånger. Nåja, jag hittade mina grejer i alla fall så jag vet ju vad jag sysslar med i grunden.
Efter det sov vi så gott medan matte åkte till vår mataffär och köpte månadens buffert. När hon kom hem hade hon fått presenter till oss av tjejen som jobbar där och vi blev dunderglada! Tänk att få vakna upp till smarriga presenter liksom, utan att ens ha behövt lyfta en tass:) Tack!!


Gottgott


Sluta sukta oss nu! Ge oss bara snarret!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kaaaacccccchiiiinnnngggg!!!!