fredag 22 augusti 2008

Vad det är jobbigt att vara tjej ibland

Inte så mycket att berätta om. Jag är fortfarande en segpropp som knappt har ork eller lust till vanliga promenader ens en gång. Ligga med huvudet i tvåbeningarnas knä i soffan och bli kliad i örat samtidigt som jag snarkar och fiser så det står härliga till och tvåbeningarna nästan trillar ner på golvet...det är mer min deal för tillfället.
Dexter däremot lever rövare åt oss båda. Han ser till att tvåbeningarna inte slappar till sig. Söket i onsdags gick bra. Dexter fortsatte att glänsa medan jag roade mig med att söka rätt på myror istället. Sen kunde den där figgen ligga där ute i buskarna och vinka bäst hon ville. Jag hade annat att göra! Så istället för att göra både mig och tvåbeningarna gråhåriga så ligger fokus mer på Dexter nu när det gäller sådan träning. Jag får en liten time out tills jag är taggad igen helt enkelt. Men att lufsa runt i skogen med lite mindre krävande sysslor det orkar jag med i alla fall. Som att leta godis gömda i trädstammar tex. Mums!

Om matte får välja så är träningspausen över redan på söndag. Då åker vi nämligen till Fårö på boxerläger. Vet inte än om jag kommer ha tid/möjlighet att uppdatera därifrån men datorn packas med så får vi se. Annars blir det en ordentlig uppdatering när vi kommer hem.


Dexter hittar skatter i barken


De sitter lite pillrigt till


Det gäller att ha rätta knycket på tungan


Lillefjant med papiljotter

Inga kommentarer: