fredag 15 augusti 2008

Sökträning

I onsdags hade vi då alltså vår första arrangerade sökträning. Det var Ruf, Dexter, Povel och jag som fick pröva våra vingar och vi gjorde det alla med bravur. Det var skitkul att springa runt i skogen och leta gömda gubbar. Dexter var en riktig stjärna på att både hitta figgen, att snabbt som attan komma in med föremålet och sen ut och visa matte var figgen gömde sig. Han är nog född till att göra detta han:) Povel var också jättesnabb ut men efter att ha hittat figgen och hämtat föremålet så ville han mest leka tafatt med matte Joanna istället för att lämna ifrån sig det. Men det löser vi. Ruffen tyckte att det här var en himla lajbans sport och kunde inte förstå varför han skulle överge sin nyvunna skatt (figgen) ensam därute i skogen. Det som man hittar tillhör faktiskt en själv så det så! Jag fick köra sist och var taggad till max. Jag hade ju sett lite mellan träden att alla de andra hade haft så kul där ute i skogen och jag undrade förstås vad det var de sysslade med. Så när det var min tur drog jag iväg som en raket (snabbare än någon annan gång matte har sett mig springa) mot figgen som låg gömd och när jag kom fram till honom gjorde jag bara en "mental note" att ok här är han, tog föremålet han hade i handen i farten innan han ens hann fatta vad som hände och sen sökte jag av resten av området istället. Jag var inte så intresserad av att leka med honom som jag var att undersöka vad de andra hade haft för sig. Jag kunde nämligen känna lite dofter mest överallt från de övriga tre. Visst visst, jag kanske hade fokus på lite fel saker men jag var i alla fall utan konkurrens dagens snabbaste jycke:)

När vi var klara fick vi leka tillsammans i skogen och sen avsluta med ett skönt bad innan det blev koppelpromenad resten av vägen hem till Simonetti-huset. Allt som allt var vi ute i fyra underbara timmar. Vi kör igen nästa onsdag och då hoppas vi att även Ozzy är med oss.


Povel kampar med husse


Povel


Swiiiiiiischhhhhhh......!!!


Råbärt försöker finta mig


Taktiksnack


Dexter innan skicket


Wehoo! Malin låg där ute i buskarna


Visst var jag duktig nu!


Ruf väntar på kommando


Ruf ger husse en omgång med kamptrasan


Hjulen på bussen åker runt, runt runt...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Leah & Dex :)
Vad kul ni verkar ha i skogen... matte och jag vill hänga med nästa gång. Men jag måste ju också ha en sån där fin orange sak på mig... vart kan matte köpa en sån då? :P
kramisar //Ozzy