onsdag 13 augusti 2008

Full fart igen

Det var längesedan jag var så trött som jag har varit ikväll. De senaste dagarna har varit väldigt intensiva. Aktiviteter såsom långpromenader, simning, lydnadsträning, sakuppletande och personsök har avlöst varandra och det var ungefär runt fem idag på eftermiddagen efter ett träningspass som tröttheten slog knock out på mig. Under kvällen har jag sovit mig igenom besök av grannarna, en skräckfilm och ett av Dexters vaktinfall vilket innehöll ingridienserna höga skall samt trampande på mig i soffan. Jag rörde inte en fena där jag låg utslagen på rygg med läpparna hängandes upp och ner över soffkanten. Det var till och med så att tvåbeingarna kände sig tvugna att kolla om jag överhuvudtaget andades.

Nu har vi precis varit ute på en kvällsrunda och jag piggade på mig något oerhört. Under sommarlovet har vi mest haft semester och bara varit. Långa lata promenader med lite krav från tvåbeningarna och ska jag vara ärlig så har väl inte direkt 100% fokus legat på dem då heller. Annat är det nu när matte och husse har lagt ner jättemycket tid på att träna och uppmärksamma en hund i taget. Den som inte tränas för tillfället får vara hemma ensam och koppla av eller så är vi ute på varsitt håll med en tvåbening var för att sen mötas upp för lek eller koppelpromenad. Det tycker jag är superkul så nu under kvällspromenaden gick jag som klistrad vid mattes sida hela tiden med blicken fastnaglad på henne fast hon inte sökte min kontakt alls. Vi hade lätt fått en 10:a på linförighet:)

Imorgon på eftermiddagen ska vi träffa Ruf och Povel för sökträning. Bäst att hoppa i korgen och vila upp mig ytterligare!


Igår på kvällsprommisen gick vi förbi Fridays i Kungsträdgården


Även Dramaten fick sig ett ärofyllt besök


Jag och matte tjuvkollar när Dexter letar gömda godisar. Husse pratar med en snäll dam som önskade sig en boxer om hon inte var så gammal


Jag när jag smög på husse och Dexter


Återförenade igen


Dragkamp är en favorit


Dexter bus


Jag surfar!


Nä...den är faktiskt min den här pinnen


Hallå! Ge tillbaka den!


Två utmattade busfrön


Den ena värre...


...än den andra

Inga kommentarer: