tisdag 10 juni 2008

Vår helg på Ingarö

I helgen var vi på husses familjs landställe och njöt av det fina vädret. Det blir inte alls jobbigt med värmen eftersom vi precis som hos mormor kan bada där precis när vi vill. Och det vill vi ju också ganska ofta såklart. Dexter fick för sig att hoppa i från bryggan den galningen men jag tror inte att han riktigt insåg vad han egentligen gav sig in på. För det blev ett himla skvalpande och vevande med benen när han for under ytan ett par sekunder och kom upp igen. Istället för att simma in till land de få metrarna så vända han om och försökte ta sig upp på bryggan. Det resulterade bara i att han ramlade i en gång till men då kom husse och lyfte upp honom. Jag blev lite skärrad och sprang dit så fort jag kunde och kollade att han var ok men den där grabben är ju inte särskilt lättskrämd av sig. Innan jag han ens pussa färdigt på honom var han i vattnet igen, fast den här gången från strandkanten. Bra att han inte blev rädd för vattnet för det är ju så bra att ha nu när det är så varmt!
(klickbara bilder som vanligt för större format)


Förbered dig på en sammandrabbning little Dex


Pjoff!


Ska du försöka hoppa över mig?


Nej du, det går inte för sig


Hah! bortfintad


Kanske inte vid närmare eftertanke...


Han har lite muskler ändå


Vad härligt det är i sandhögen!


Man kan med fördel gräva i högen också


Teamwork funkar bäst


Vem smyger lika bra som en panter...?


...och springer lika fort som en gasell? JAG! Dexter har inte en chans


Vi har en varsin guldplats:)


Dexter hänger med människovalparna och två av de stora tvåbeningarna


Börjar han bli lite trött måntro?


Vad är väl då bättre än en powernap i solen


Den låga bryggan i bakgrunden hoppade Detxter ifrån


För mig räcker det att GÅ i


Hallå där nere


Jag är herre på täppan


Solen värmer skönt på en badblöt päls


Även Dexter soltorkar på bryggan


Lite butter? Nej då, bara så han ser ut;)


Två trubbnosar på ingång


Dexter leker dressyrhäst (snyggt jobbat)


Attans vad lång han har blivit


På den här nivån rår jag på honom bättre


Nu är vi faktiskt nästan lika höga...!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Hittade hit av en slump och fastnade, så klart.. det är ju en "trubbnosblogg" *ljuvligt* Har själv haft en frk trubbnos, som tyvärr fick somna in för nästan 2år sedan. Men om allt går som jag vill flyttar det in en ny liten frk i september :)

Jag tittar garanterat in igen.