torsdag 1 maj 2008

Vi drar till landet!

Jorå. Till skillnad från matte har husse den goda smaken att inte jobba över långhelgen så han tog med oss till landet och här stannar vi ända tills på söndag. Till mattes stora förtret dock. Undrar om det inte var en liten tår i ögat jag såg när hon pussade på oss innan vi for iväg. Men inte ska hon vara ledsen för det, vi kommer ju ha det helt galet bra här ute. Jag ska hjälpa husse att bygga en frigga som vi ska bo i sen, hela familjen boxer. Då är det bäst att jag åtminstone håller ett vakande öga över projektet, tycker ni inte?

Innan vi åkte tvingade matte på oss sånt där medel i nacken som ska hålla fästingarna borta. jag har redan haft 2 stycken i år så det var verkligen dags. Nu är vi iaf ordentligt skyddade och slipper förhoppningsvis ha såna där parasiter krypande i vår vackra päls.

Nu på kvällen gick jag och husse ut till brasan på tomten som fortfarande brann så där lite lagom mysigt. Dexter som inte har åldern inne för varken sena uppesittarnätter eller öl fick snällt stanna inne med övriga familjemedlemmar. Där satt vi i mörkret framför brasan som sprakade rofyllt och myste bara han och jag. Jag fick till och med smaka lite på husses öl och dra mig baklänges vad snålvattnet började rinna efter det. Godare vatten få man leta efter! Tyvärr fick jag inte slurpa i mig så mycket som jag ville så istället slickade jag husses mungipor i 180 efter varje klunk han tog:)

Det får bli allt för nu. Nedan kan ni se mig och Dex käka middag innan avfärd mot landet. Riktigt smarrigt var det!


Idag valde vi att ligga bredvid varandra och äta


Bäst att hålla i så att den inte rymmer


smask och slafs


Dexter var också hemskt förtjust i kalkonhals


Så gott så att ögonen rullade

Inga kommentarer: