onsdag 23 april 2008

Storstädning

Idag har vi storstädat här hemma. Eller vi och vi, matte jobbade och slet medan jag och Dexter mest lekte på gården. När det var dags för henne att knäskura vårt vita köksgolv tyckte vi att det faktiskt var dags att hjälpa till så vi övervakade henne noga och pekade ut de fläckar hon missade. Det konstiga var bara att ju mer vi pekade desto fler fläckar blev det på golvet. Matte skyllde på oss och sa att det var vårt fel och skickade ut oss på gården igen. Fräckt va? Vi hjälpte ju henne! Ja ja, inte grät vi för det. Mer lek och sol åt oss istället. Tills slut orkade vi inte busa mer utan la oss degade i solen, tror nästan att jag fick lite färg runt nosen.

När husse kom hem gick vi ut i skogen och jag fick röja loss ordentligt. Jag fick leta efter både husse och matte som gömde sig bland träden och det klarade jag ju galant. Tvåbeningarna sa att jag såg ut som en gasell där jag hoppade fram över stock och sten. Jo men man har väl ärvt morsans spänst:)


Här får man tassa noga


Värsta balansen


Plättlätt!


Lite flåsig efter allt spring


Men ack så fin säger tvåbeningarna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var verkligen boooooring att min fega matte inte vågade trotsa vetten men handen på hjärtat så tuppade jag nästan av så trött var jag. Jag vaknade inte änns när Dennis kom hem. Vi ses i dag:) kram syrran
Du e skit snygg på fram för allt sista bilden!!!!

Anonym sa...

Väldigt Lik Rufen på sista bilden!