onsdag 22 augusti 2007

Morgonrutiner

Oj vad längesen jag berättade om vad som händer i mitt liv. Jag skyller allt på matte som hela tiden hittar på andra saker att göra. Vi har inte hunnit med.
Jag växer iaf så att det knakar. Varje morgon när jag vaknar ser jag ju att jag vuxit lite till och då MÅSTE jag bara hoppa upp i mattes och husses säng och berätta det, så glad blir jag! Husse blir inte lika glad i och med att han har fått för sig att sängen ska vara hundfri. Då är det tur att man har matte som säger "oj då, vad hände nu Leah? Här får du ju inte vara" med kvittrande glad röst samtidigt som hon håller mig kvar i sängen så vi kan gosa. Då skäller husse lite på matte som svarar "jag får inte ner henne" och så håller hon i mig ÄNNU hårdare så att jag inte KAN hoppa ner från sängen. Husse säger att han måste skicka iväg oss båda på valpkurs och jag är nog benägen att hålla med. Ska jag behöva gå, då ska banne mig hon också gå, så är det bara!

I helgen var vi ute på landet och hälsade på mormor. Jag fick hjälpa till med att stolpa en ny hage som hästarna ska gå i och min uppgift var det som vi boxrar är bäst på, att vara en glädjespridare! Det var jag också ända fram tills mormor tyckte att jag mer var en orospridare eftersom jag ville ligga och svalka mig i skuggan av traktordäcken! Visst visst, traktorn flyttade på sig hela tiden men jag hade ju koll. Ingen anledning till oro.
Något jag däremot inte skulle vilja ligga och svalka mig i skuggan av är en av de där hästarna. Jag tycker visserligen att dom är väldigt spännande men jag håller mig gärna på lite avstånd. En av hästarna verkar gilla mig för så fort jag sätter foten innanför hagen kommer hon springandes och vill leka. Då sticker jag som en avlöning! Jag törs bara gå in om matte är där så att jag kan gömma mig bakom henne, annars får det vara.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hur går det på valpkusen???

Edvin sa...

Vi har inte börjat än utan kör igång på måndag. Leahs bror Ruf kommer gå samma kurs vilket är jättekul!
Vi rapporterar vidare:)