lördag 14 juli 2007

Blåbär till Leah!

Jag har lärt mig att plocka blåbär, alldeles själv! Jag fick följa med matte och hennes två bröder ut i skogen en regnig dag när de skulle plocka bär till en paj. Jag som fullkomligt älskar bär av alla dess slag försökte tjuva några ur mattes kopp utan framgång. Jag satte mig ner och funderade ett slag på hur jag skulle lyckas lura av matte bären och det var när jag satt där som jag gjorde upptäckten. Det fullkomligt kryllade ju av blåbär överallt omkring mig så det var bara att dyka ner i riset och smaska på. Lätt som en plätt!

På filmen kan ni höra mattes roliga bröder prata i bakgrunden om...hm..bärfisar?!:)

1 kommentar:

Ulrika sa...

Vad smart av dej att lägga ut filmer på bloggen! Jag har i 1 år funderat hur man ska göra och du har löst det lätt som en plätt :-D Ska också göra ett Youtube-konto, då kommer det rassla in filmer på gossarnas blogg också ;-)